Boxon lanserar nischad e-handelssajt
Ehandelspase.se är den första i raden av tre inplanerade nischade sajter Boxon kommer lansera inom kort. Efterfrågan på emballage med tryck har ökat kraftigt där fler kunder ser nyttan av att profilera sitt varumärke.
Boxon har sedan en tid tillbaka satsat digitalt med e-handel i både Sverige och Danmark. Främst vänder sig dessa webshopar till mindre företag som vill göra enkla beställningar direkt online. Bland dessa märks en kraftig efterfrågan på emballage med tryck, främst från e-handlare.
På den nya sajtenn med e-handelspåsar erbjuds nu hela tjänsten där kunden enkelt väljer storlek, förslutning (enkel eller återförslutningsbar), volym samt antal färg i trycket och placering.
Utifrån kundens val visas priset inklusive kliché i realtid och en förhandsvisning av påsen med kundens egna tryck syns hela tiden. När beställningen är gjord kan kunden välja att betala mot kort eller faktura.
Andra liknande sajterr på marknader erbjuder ofta enbart en offertförfrågan, men ehandelspase.se erbjuder hela lösningen från val av påse till uppladdning av tryck, förhandvisning och beställning.
– Ett korrektur kommer efter några dagar där kunden har möjlighet att se hur det kommer se ut och göra en sista justering innan beställningen sedan behandlas och levereras, säger Mikael Jonsson, produktspecialist inom plast på Boxon som varit med och tagit fram lösningen.
Inom kort kommer två andra nischade sajterr lanseras.
– Det finns en stor efterfrågan gällande dessa produktgrupper, och tricket är att kunna erbjuda detta till bra priser utan att kunden ska behöva beställa gigantiska volymer. För t.ex. nystartade företag eller mindre e-handlare är detta en enorm fördel, säger Fredrik Lethin, e-commerce manager på Boxon.
Ehandelspase.se drivs av Boxon Pak AB vilket också framgår tydligt.