23948sdkhjf

Nytt multipack för vin i e-handeln

Smurfit Kappa har skapat en ny förpackning för vin i e-handeln. Förpackningen är certifierad enligt Amazons Frustration-Free Packaging (FFP),  unikt för en generisk förpackningslösning som passar för en mängd olika flasktyper och antal, menar Smurfit Kappa.

E-handelsförsäljningen av vin fortsätter efter pandemin att öka och tros bli en konsumenttrend som håller i sig. Enligt marknadsundersökningsföretaget Euromonitor ökade vinförsäljningen på internet med 52 procent mellan 2019 och 2021.

Smurfit Kappas nya multipack för vin består av en ytterlåda och inreden, tillräckligt stabil för att nå slutkonsumenten på ett tryggt sätt oavsett hur komplex leveranskedjan är. Amazons FFP-program introducerades för att minska överpaketering och för att ge en förbättrad kundupplevelse. Amazon ålägger återförsäljarna ett antal strikta riktlinjer för förpackningen som måste uppfyllas innan de kan börja sälja sina produkter.

Arco Berkenbosch, Vice President of Innovation and Development på Smurfit Kappa, säger:

– Vi är glada över att samarbeta med Amazon för att leverera ytterligare en Frustration-Free-certifierad förpackningslösning. Vi har använt vår 15-åriga erfarenhet av e-handel för att utveckla denna förpackningslösning för vinförsäljning direkt mot konsument, vilket är en marknad som fortsätter att växa i en imponerande takt. Med vår nya 100 procent återvinningsbara förpackning kan företag som säljer vin genom Amazon Marketplace snabbare få ut sina produkter till slutkonsument, något som är helt avgörande på dagens marknad.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089