Enligt en färsk Sifo-undersökning pantar 76 procent av svenskarna flaskor och burkar som de köper ”on the go”. Men av de som inte pantar dessa slänger 84 procent dem i papperskorgen. Det vill de båda aktörerna ändra på.
Det är i samband med Håll Sverige Rent-dagen nu på lördag som de presenterar ett nytt samarbete med syfte att gemensamt påv...
Kampanj för ökad sortering ”on the go”
I ett nytt gemensamt initiativ vill Reitan Convenience i Sverige och Coca-Cola i Sverige öka medvetenheten kring återvinning och återanvändning.
I ett nytt gemensamt initiativ vill Reitan Convenience i Sverige och Coca-Cola i Sverige öka medvetenheten kring återvinning och återanvändning. Bild. Reitan/Coca-Cola
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration