AR verklighet på mjölkförpackning
Konsumenter kan genom en app och mobiltelefonens kamera skanna mjölkförpackningarna och i mobilens display visas då animationer kring mjölkförpackningen med en meny av upplevelser som uppmuntrar konsumenterna att lägga till ”mer Emmi i sin vardag” för ett hälsosammare liv.
Appen innehåller också interaktiva spel, som "Move your Body", som låter konsumenterna välja mellan Barista, High Protein eller Milk Drink och samla ingredienser som frukt och havre att lägga till sin frukostskål, som ett sätt att introducera Emmis nya mjölkdrycker.
Dessutom kan användare samla poäng genom att interagera med förpackningen och dela på sociala medier för att vinna priser, som Apple Watches, yogamattor och mjölkskummare. Appen registrerar också interaktion i realtid, vilket ger Emmi möjlighet att optimera marknadsföringen.
Amir Maslic, senior brand management på Emmi, säger;
– Våra interaktiva uppkopplade upplevelser är enormt populära och framgångsrika i vårt utbud av produkter och förpackningar. Vi är glada över att kunna förgylla våra kunders dag med denna nya, snyggare Emmi good day-förpackning med uppkopplad upplevelse som kombinerar roliga spel och utbildning om hur man blir gladare och friskare.
Jenny Stanley, VD på Appetite Creative, säger;
– De appbaserade upplevelserna som interaktiva och roliga spel erbjuder skoj för hela familjen och är perfekt för att lansera nya produkter då de också ger Emmi möjlighet att anpassa sin marknadsföring och få kontakt med konsumenterna på ett autentiskt sätt i realtid.
Tekniken Augmented Reality har möjliggjorts av Tetra Pak som 2019 lanserade sin Connected Packaging Platform för mjölk- och juiceförpackningar, som erbjuder fullständig spårbarhet och datahantering för producenter, samt interaktiva varumärkesupplevelser för konsumenter.
Fotnot: Augmented Reality betyder direkt översatt från engelskan Förstärkt Verklighet
Källa: Packaging Europe