Arctic Paper, en ledande europeisk tillverkare inom grafiskt papper har lagt fast en ny strategi för koncernens tillväxt fram till år 2030. Grafiskt papper kommer fortsatt att vara en viktig hörnpelare, men ett nytt segment för tillväxt är förpackningar. Koncernens nya strategi slås fast i fyra pelare (4P).
– Premiumpapper kommer att förbli en av ...
Arctic Paper satsar på förpackningar
Arctic Paper antar en ny koncernstrategi där förpackningar ska bli en ny hörnpelare för koncernens tillväxt fram till 2030. Som hälftenägare av massaproducenten Rottneros är företaget väl positionerat för att växa inom området fiberförpackningar och förpackningspapper.
Arctic Paper påskyndar övergången till att bli ett mer mångsidigt företag. Förpackningar blir en ny viktig fjärde hörnpelare, menar koncernledningen med VD Michał Jarczyński i spetsen. Foto: Arctic Paper
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration