Scodix lanserar ny produktportfölj
Scodix som är en ledande leverantör av banbrytande digitala förädlingslösningar för den grafiska branschen, tillkännager idag lanseringen av nästa generation av Ultra Digital Enhancement Press-serien, bestående av sex pressar, vardera inriktade mot ett specifikt marknadssegment.
Efter en uppvisning av sin expertis inom utrustning på marknaderna för kommersiellt tryck, förpackningar och W2P har Scodix utvecklat Ultra Press-serien för att fullt ut tillgodose behoven i varje sektor.
– Som världens mest innovativa och erfarna företag inom digital tryckförädling, med över 400 pressar installerade runt om i världen, lanserar vi nu en utökad produktlinje som har utformats för att möta behoven hos alla våra kunder och i alla deras branscher. Oavsett applikation, efterbehandling och förädling eller budgetkrav har vi en lösning inom den nya serien. Trycksaksleverantörer kan välja den press som bäst lämpar sig för att säkra en framtida tillväxt av just deras verksamhet, berättar Scodix VD Eli Grinberg.
Scodix Ultra 3000 och Ultra 4000-pressar riktar sig båda mot W2P-marknaden. Ultra 4000 klarar större format och både iläggare och avläggare för pall och riktar sig till Web2Pack-tryckare. Scodix Ultra 1000 erbjuder tillgänglig digital tryckförädling medan Ultra 2000 erbjuder alla Scodix-applikationer på en plattform, inklusive automatisk växling av polymer för överlägsen produktivitet.
Scodix Ultra 5000 och 6000 klarar båda av tjockare material (upp till 2 mm), vilket krävs för förpackningsapplikationer och kan integreras med industriella palliläggare och avläggare. Ultra 6000 erbjuder ett större format, men med ett utbud av ett mindre antal förädlingar.
De sex nya pressarna i serien ersätter Ultra 101 och 202, medan Scodix E106-pressen fortfarande finns tillgänglig för vikbara kartong i B1-format till förpackningsapplikationer.
– Genom att inkorporera digital förädling kan tryckerier utöka sitt utbud med uppseendeväckande applikationer, vilket stärker kundbevarandet i dessa notoriskt ombytliga tider, samtidigt som marginalerna och slutligen lönsamheten ökar. Oavsett om produkterna köps traditionellt eller via Web2Pack/Print-kanaler, förädlar Scodix alla slags trycksaker, från premiumtryck och gratulationskort, foldrar, bokomslag och broschyrer, till etiketter, förpackningar, vikbara kartonger, stabila lådor, display-material och säkerhetsmarkeringar, och med ett ständigt fokus på fina detaljer och högkvalitativa resultat, tillägger Eli Grinberg.
– Tack vare lanseringen av denna segmenterade produktportfölj ökar antalet kunder som kan använda Scodix och vi kan erbjuda Scodix-värdet till fler varumärken, tryckköpare och konsumenter. Detta är verkligen nästa era för Scodix-verksamheten, avslutar Eli Grinberg.