23948sdkhjf

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Den norska mejeriproducenten Synnøve Finden har nyligen lanserat en ny typ av kvarg på en botten av fruktsås. Mellanmålet säljs i en CombiRound-bägare från RPC Superfos. Den har en sked i locket och visar det visuellt spännande mötet mellan såsen och kvargen i ett runt fönster på sidan.

Produkten tillhör en ny generation av mellanmål som mejeriföretaget har utvecklat för att möta en ökad efterfrågan på enkla och hälsosamma mellanmål. Kvargprodukten säljs i CombiRound-bägaren från RPC Superfos, som noga valts ut för att fånga kundernas intresse.

Kunden kan redan i affären se vad som finns i bägaren genom ett runt, semitransparent område stort som en tvåkrona. Två mycket olika ingredienser möts precis vid fönstret – den vita kvargen och den mörka fruktsåsen – och det ger en estetisk och visuell upplevelse.

– Det runda fönstret kommunicerar äkthet och ärlighet. Genom denna detalj kan vi faktiskt skapa ett unikt visuellt element i varje enskild bägare. Vi är mycket nöjda med resultatet, och även om produkten är helt ny, har vi redan säkrat ett antal viktiga kontrakt med de mest välkända detaljhandelskedjorna i Norge, säger Preben Owren, Category Manager på Synnøve Finden.

Konsumenterna vill att det ska vara enkelt att äta, oavsett om de är hemma eller ute, och därför finns det en praktisk sked i locket på CombiRound-bägaren. Den ligger skyddad under en etikett som är enkel att dra av. Skeden är enkel att sätta ihop och ger en trevlig ätupplevelse. Den är särskilt utvecklad för Synnøve Finden och gjutformen till den kommer från RPC Ace i Hong Kong, ett systerföretag till RPC Superfos.

Förpackningslösningen CombiRound kombinerar kartong och plast. Det inre skiktet är en termoformad plastfolie och det yttre skiktet är tillverkat av kartong, vilket ger en ljusbarriär och låg vikt.

RPC Superfos team från Norge, Sverige och Danmark har varit involverade i arbetet med CombiRound för Synnøve Finden, och enligt Preben Owren blev såväl samarbetet som det slutliga förpackningsresultatet en fullträff.

– Vi värdesätter den rådgivning vi har fått och de förslag och det stöd vi löpande har mottagit från RPC Superfos. Samarbetet över gränserna har varit smidigt, behagligt och effektivt. Vi har fått all nödvändig information och leveranser i tid, men det som varit ännu viktigare är att vi har kunnat hålla tidsplanen för projektet fullt ut.

Synnøve Findens marknadsandel i Norge för yoghurtprodukter ligger på cirka 10 %, och därför söker man alltid efter möjligheter till att utmana de mycket större aktörerna på marknaden. Synnøve Finden ser således en möjlighet att stärka försäljningen genom lanseringen av den nya kvargen i den nya bägaren med blickfång.

Artikeln är en del av vårt tema om Case story.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062