Stora Enso presenterade världsnyhet
Stora Enso lanserade en världsnyhet på förpackningsmässan Empack i Kista i veckan. En helt ny portfölj av förpackningar särskilt utvecklade för den växande e-handeln presenterades för första gången.
Portföljen som fått namnet e-Tales består av fem olika typer av onlineförpackningar, alla anpassade för att möta specifika förpackningsbehov hos konsumentprodukter som handlas online. Sortimentet har utvecklats efter omfattande studier och i nära samarbete med intressenter i hela värdekedjan. e-Tales tar hänsyn till behoven hos såväl slutkunder, online-återförsäljare som logistikavdelningar.
– Vi är väldigt stolta över att som första företag kunna presentera ett genomtänkt och heltäckande sortiment av förpackningar för e-handlare, packcentraler och distributörer i den växande e-handeln. Vid utvecklingen har vi gått grundligt och systematiskt tillväga. I samarbete med 15 partnerföretag inom e-handel har vi studerat köp av 200 slutkunder där de fick ranka sina upplevelser. På samma sätt har vi samlat insikter genom hela värdekedjan för att få fram förpackningar som förbättrar och förenklar för alla och förhöjer upplevelsen för konsumenten vid e-handel, säger Björn Thunström. Senior Vice President, Stora Enso Packaging Solutions.
Förpackningsportföljen e-Tales rullas ut globalt och kommer att sätta en ny standard inom e-handel. Utöver förpackningar ingår i Stora Ensos helhetsgrepp kring e-handel förutom förpackningar också e-Tales Utilities, som är tjänster och produkter riktade till logistikcentraler för e-handel och E-Tales Services med fokus på lösningar för automatisering och intelligenta förpackningar.
Läs mer om Stora Enso e-Tales – Online Retail Solutions i en intervju med Björn Thunström i nästa utgåva av Packmarknaden.