Bryggmästarens nya design presenteras
Förra hösten vann frilansdesignern Martin Schmetzer Åbros designtävling där fansen tävlade om att ge Bryggmästarens ett helt nytt utseende. Nu, ett år senare, presenteras resultatet. Premiärvisningen sker på Stockholm Beer & Whisky Festival.
Åbro utlyste i september 2016 en tävling för att uppdatera Bryggmästarens design. Designers över hela landet skickade in över 100 bidrag och till slut korades Martin Schmetzer till vinnare. Under ett års tid har Martin tillsammans med Åbro jobbat för att färdigställa alla produkter.
– Det har varit en lång process och väldigt mycket jobb, men jag är jättenöjd med resultatet. Jag har fått vara delaktig genom hela projektet och det har inte kompromissats med designen längs vägen, vilket känns jättebra. Det ska bli jättekul att äntligen få presentera resultatet av ett års grundligt designarbete, säger Martin Schmetzer.
Bryggmästarens nya utseende lanseras på Stockholm Beer & Whisky Festival och kommer därefter börja lanseras på Systembolag och restauranger i oktober.
– Jag är oerhört nöjd med slutresultatet. I dess nya klädnad ser Bryggmästarens ut som det premiumöl det verkligen är. Den nya designen speglar på ett fantastiskt sätt det hantverkskunnande som kännetecknar Bryggmästarens, säger Henrik Dunge, vd och ägare i fjärde generation på Åbro Bryggeri.