För att genomföra denna världsomspännande designförändring anlitade Codorníu en fransk designer vid namn Patrice Rouillard på Optima Design. Patrice har ett välrenommerat rykte inom dryckesbranschen då han tidigare har designat och utarbetat koncept för dryck såsom Vodka, Cognac och Champagne, däribland Bollinger. Patrice har i sitt designarbete valt att fokusera på Codorníus arv och historia, men också på den moderna och innovativa ådra som präglat Codorníu sedan starten 1551. Codorníu har alltid varit banbrytande pionjärer inom cava och druvodling och var exempelvis först i Katalonien med att odla de klassiskt franska Champagnedruvorna Chardonnay och Pinot Noir. – Vi har alltid känt oss stolta över den fantastiska kvalitet som präglar hela Codorníus sortiment. Det känns därför otroligt positivt att nu få en utsida som med sin moderna och klassiska design kan matcha innehållet fullt ut, säger Annica Bondelid på Bibendum.Codorníu har funnits i Sverige sedan 1995 och Codorníu Clasico är idag den mest sålda cavan på Systembolaget. Med sin nya design passar flaskorna lika bra som kluckande klapp under granen som på den snyggaste nyårsfesten.Codorníus cava avnjutes med fördel som apéritif till snacks, snittar och spanskinspirerade tapas. Eller varför inte till en klassisk svensk skagenröra. Ett enkelt och prisvärt sätt att uppgradera både små och stora festligheter.