23948sdkhjf

ICA satsar på butiks-tv

Visual Art blir samarbetspartner för att producera innehållet och planera flödet i ICAs butiks-tv som startar senare i höst. Satsningen omfattar inledningsvis ICA Kvantum-butikerna runt om i landet. Redan om en dryg månad börjar sändningarna i ett 50-tal butiker.
Olika koncept med butiks-tv har under ett par års tid testats och utvärderats av ICA som nu har valt att gå vidare med lansering av butiks-tv i Kvantum-butikerna.Nu pågår installation av skärmar och övrig utrustning i butikerna. Målet är att sändningarna ska vara igång i november-december i ett 50-tal ICA Kvantum. Under första kvartalet 2009 ska ett 100-tal butiker vara utrustade. Det handlar totalt om cirka 2000 skärmar, ungefär 20 per butik.Visual Art har fått uppdraget att producera innehållet till ICAs butiks-tv och svara för kanalkoncept, tablåplanering och flöde i kanalen. Stefan Noble, VD för Visual Art, konstaterar att ICAs satsning innebär ett stort steg framåt för digitala rörliga medier i Sverige.– Det är mycket hedrande att få leverera innehållet till och utveckla denna mediekanal tillsammans med ICA, som har en tydlig strategi och målsättning med satsningen. Det är en spännande process som påbörjas nu. Vår erfarenhet av att driva kanaler och skapa ett attraktivt, målgruppsanpassat och interaktivt innehåll är en stor styrka när vi gemensamt ska bygga den bästa kanalen i livsmedelsbranschen, säger Stefan Noble.Visual Art driver sedan tidigare digitala rörliga medier för bland andra McDonald’s 224 restauranger i Sverige, The Phone House och 19 av LFV:s flygplatser. I dessa uppdrag sköter Visual Art både innehållsproduktion och drift av kanalerna. Totalt driver Visual Art idag 4 000 skärmar med en miljon tittare per dag. Därtill kommer ICAs butiks-tv inom kort.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063