23948sdkhjf

Innovativ förpackningsdesign på ny Pucko

Efter mer än 50 år på marknaden lanserar Pucko en ny smak. Lanseringen av den nya smaken sker med hjälp av en innovativ förpackningsdesign i begränsad upplaga. Bakom idén för nya Pucko står Neumeister Strategic Design. Smaken är choklad/apelsin, flaskan den klassiska, men designen är unik och kunderna måste skala etiketten själva.
Pucko, den klassiska chokladdrycken, finns nu i en ny spännande smak, choklad/apelsin. Neumeister Strategic Design har utformat den innovativa designen för etiketter och kapsyl, allt i begränsad upplaga. Designen är tydlig om vad den nya varianten smakar, men när man väl håller flaskan i handen kommer många att upptäcka att det finns något extra under skalet.– Vi är glada över att konstatera att idén håller ända ut i butikshyllorna. Pucko är en ikon som vi har haft förmånen att arbeta med tidigare. Denna gång var utmaningen inte bara den begränsade upplagan, utan även att kommunicera smaken på ett innovativt sätt. Vi ville dramatisera smaken och skapa positiva förväntningar på drycken”, säger Peter Neumeister, grundare av och delägare i Neumeister Strategic Design.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078