23948sdkhjf

Ny strategi understyks med ny logga

Finska Walki Group har under det senaste året ändrat sin organisation och antagit en ny strategi. För att understryka att nya vindar blåser har en ny logotyp lanserats, som ska symbolisera att man samarbetar med kunderna och samtidigt skyddar deras förpackade produkter.
Ordet Walki är nu avbildat med en ljust blå, och inte som förr en

turkosblå nyans, och nu med gemena bokstäver och en linje som binder

samman företagsnamnet. Till detta kommer en tagline som

förkunnar: ”Your Business Covered”.- Den har naturligtvis en dubbel mening, säger koncernchef Leif Frilund,

och syftar på att man producerar material som i förpackningar utgör

fysiska skydd för produkter. Lika viktigt är omtanken och skyddet av

kunderna, och förståelsen av deras behov.

Som Packmarknaden, i den senaste utgåvan, redan har berättat har Walki

Group indelats i ett moderbolag med fem nya dotterbolag - i Finland,

Tyskland, Kina, Storbritannien och Sverige.

Samtidigt har en sedan snart ett år ny strategi tagits fram. Denna

bygger i korthet på koncernens riktigt starka sidor, som långsiktigt

partnerskap med kunderna, innovationer som utgår från deras behov,

konkurrenskraftiga tillverkningsprocesser, en motiverad personal som

tar ansvar samt en betydande tillväxt.

Walki satsar, men gör samtidigt besparingar. Enligt Projekt 400 är

målet att omsättning per anställd ska öka från 300 000 till 400 000

euro och kostnaderna minskas med 10 procent av omsättningen. Samtidigt

som 130 anställda har sagts upp, görs investeringar på 5 miljoner euro

i fabrikerna i Valkeakoski och Jakobstad.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078