Adpac övertar The Packaging Arena
Värmlandsföretaget Adpac tar över affärsutvecklingsprojektet The Packaging Arena från The Packaging Arena ekonomisk förening, som drivit projektet i ett par år. Syftet med affärsutvecklingsprojektet The Packaging Arena har varit att erbjuda samlade resurser till varumärkesägare genom systemleveranser för att utveckla nya förpackningar.
avslutar nu projektet och låter Adpac gå vidare med verksamheten.- Vi har genom projektet identifierat nya affärsmodeller och
utvecklingsprocesser, och därför känns det nu stimulerande att knoppa
av affärsbolaget och låta Adpac ta steget ut och erbjuda våra resurser
i marknaden, säger Per Branzén, tf VD i The Packaging Arena ekonomisk
förening.- Förpackningar ska ses ur ett marknadsstrategiskt
perspektiv. Rätt hanterade är de kanske det främsta konkurrensmedlet
för att attrahera nya konsumenter, säger Katarina Gustafsson, VD i
Adpac. Vi har i Värmland unika kompetenser för att bedriva
förpackningsutveckling, och nu ska det ännu tydligare förmedlas utanför
länet.The Packaging Arena ekonomisk förening fortsätter att
driva affärsutveckling genom att rikta fokus mot projektet Packaging
Medialab på ett köpcentrum i Karlstad och separata
affärsutvecklingsprojekt med nationella och internationella partners.
/AA