23948sdkhjf

Adpac övertar The Packaging Arena

Värmlandsföretaget Adpac tar över affärsutvecklingsprojektet The Packaging Arena från The Packaging Arena ekonomisk förening, som drivit projektet i ett par år. Syftet med affärsutvecklingsprojektet The Packaging Arena har varit att erbjuda samlade resurser till varumärkesägare genom systemleveranser för att utveckla nya förpackningar.
The Packaging Arena ekonomisk förening

avslutar nu projektet och låter Adpac gå vidare med verksamheten.- Vi har genom projektet identifierat nya affärsmodeller och

utvecklingsprocesser, och därför känns det nu stimulerande att knoppa

av affärsbolaget och låta Adpac ta steget ut och erbjuda våra resurser

i marknaden, säger Per Branzén, tf VD i The Packaging Arena ekonomisk

förening.- Förpackningar ska ses ur ett marknadsstrategiskt

perspektiv. Rätt hanterade är de kanske det främsta konkurrensmedlet

för att attrahera nya konsumenter, säger Katarina Gustafsson, VD i

Adpac. Vi har i Värmland unika kompetenser för att bedriva

förpackningsutveckling, och nu ska det ännu tydligare förmedlas utanför

länet.The Packaging Arena ekonomisk förening fortsätter att

driva affärsutveckling genom att rikta fokus mot projektet Packaging

Medialab på ett köpcentrum i Karlstad och separata

affärsutvecklingsprojekt med nationella och internationella partners.

/AA
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078