23948sdkhjf

Invercote i topp - igen

Iggesunds båda varumärken Inverote och Incada toppar listan över Europas mest kända material på kartongmarknaden. Detta enligt en varumärkesstudie där 700 konverterare och varumärkesägare har intervjuats. Studien är gjord av konsultfirman Opticom International Resarch.
Studien med namnet "The Brand Equity Tracking Survey – Cartonboard for Consumer Packaging" utvärderar kartongmarknadens varumärken utifrån en rad kriterier som bl a spontan igenkänning, upplevd kvalitet på olika sätt och märkeslojalitet.I undersökningen är det kartongen Invercote som får högst betyg och anses vara det starkaste och mes värdefulla varumärket. På andra plats kommer Incada. Båda kartongmaterialen tillhör Iggesund Paperboard.– Det här är en otvetydig bekräftelse på att marknaden värdesätter våra varumärken och de kvalitetsegenskaper och det innehåll de står för, säger Guy Malinson, Business Director Sales vid Iggesund Paperboard.– Vi är särskilt nöjda med att återigen erhålla detta resultat i år när vi ska lansera en ny, förfinad Invercote som tar kvaliteten ytterligare ett steg närmare våra kunders och slutanvändarnas ultima krav.Det här är tredje gången varumärkesstudien genomförs och tredje gången Iggesunds båda varumärken lägger beslag på de två första placeringarna.Listan över Europas nio mest kända och uppskattade varumärken enligt Brand Equity Index ser ut enligt följande:1. Invercote2. Incada3. Simwhite/Simcote4. Tamwhite/Tambrite5. Frövi6. Ensogloss/Ensocoat7. Stora Enso8. Neocart9. Rochcoat/Rochblanc
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078