23948sdkhjf

Ny skrud till midsommar

Den svenska värktabletten Treo har fått en ny uppdaterad design på förpackningarna. Bakom arbetet står BVD, en av Sveriges ledande byråer inom butikskommunikation och varumärkesdesign.
Som sig bör har den klassiska designen sina bärande element kvar: tuben, cirklarna och guldfärgen, som arbetat sig in folks medvetande sedan 1960-talet. Med små medel har BVD förtydligat och moderniserat tuberna och de kartongförpackningar som Treo levereras i butik till.– Det är naturligtvis ett hedersuppdrag förr oss och vi är otroligt stolta över att McNeil vände sig till oss när de ville göra en så tidlös och omtyckt design ännu bättre, säger Catrin Vagnemark, Creative Director på BVD.Den nya tuben lanseras lagom till midsommar då konsumtionen av huvudvärkstabletter brukar ta ett litet skutt.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064