23948sdkhjf

Ny logotyp och ny affärsstrategi

Forskningsinstitutet STFI-Packforsk har fått en ny logotyp. Denna har tagits fram av varumärkesbyrån Rewir, samtidigt som institutet lanserat en ny affärsstrategi och logotypen får premiär i samband med skogsindustrins internationella mässa i Älvsjö 27-29 maj.
– I vår nya affärsstrategi från årsskiftet läggs stor tyngd på
innovation och hållbar förädling av materialtillgångar till samhälls-
och affärsnytta. STFI-Packforsk är känt för sin världsledande kompetens
inom framförallt fiberforskning, säger vd Gunnar Svedberg.

Framtida forskningsbehov kommer alltmer att inrymma
hållbarhetsbedömningar kopplade till miljö och sociala aspekter,
tillägger han.

− Här kommer helheten i STFI-Packforsk att bli en allt viktigare faktor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11