Framgångar för BVD
I söndags delades European Design Awards ut i Stockholm. I konkurrens med 970 bidrag från hela Europa vann svenska design- och varumärkesbyrån BVD två guld.- För Blossa årgångsglögg, som vann i kategorin Packaging: Alcoholic Drinks, är detta ett tydligt exempel på att kreativ design kan uppskattas av såväl tävlingsjuryer som konsumenter, säger Catrin Vagnemark, Creative Director på BVD.
Guldägget 2007 och har de senaste två åren sålt slut bara ett par
veckor efter lansering.Guld nummer två fick BVD i klassen Packaging:
Miscellaneous för projektet Electrolux Ultra Silencer Special Edition
Pia Wallén, en helt vit dammsugare i lika uppseendeväckande
förpackningar, designade av BVD. Byrån var dessutom nominerad för
cafékonceptet Stories och för Blossa Trestjärning Calvados.- Otroligt
roligt och ännu en bekräftelse för oss på att det inte behöver finnas
någon motsättning mellan affärsnytta och riktigt hög- kvalitativ
grafisk design. Vi är naturligtvis väldigt stolta!, säger BVD’s VD
Mattias Börjesson.BVD kom också på en mycket hedrande andraplats i
utnämningen “European Design Agency of the Year”. Tävlingen Utdelningen
av European Design Awards avslutade European Design Week, ett årligt
konvent som äger rum i olika länder varje år.Läs mer om tävlingen på
www.ed-awards.com