23948sdkhjf

Framgångar för BVD

I söndags delades European Design Awards ut i Stockholm. I konkurrens med 970 bidrag från hela Europa vann svenska design- och varumärkesbyrån BVD två guld.- För Blossa årgångsglögg, som vann i kategorin Packaging: Alcoholic Drinks, är detta ett tydligt exempel på att kreativ design kan uppskattas av såväl tävlingsjuryer som konsumenter, säger Catrin Vagnemark, Creative Director på BVD.
Blossa årgångglögg vann även Design S 2006, fick diplom i
Guldägget 2007 och har de senaste två åren sålt slut bara ett par
veckor efter lansering.Guld nummer två fick BVD i klassen Packaging:
Miscellaneous för projektet Electrolux Ultra Silencer Special Edition
Pia Wallén, en helt vit dammsugare i lika uppseendeväckande
förpackningar, designade av BVD. Byrån var dessutom nominerad för
cafékonceptet Stories och för Blossa Trestjärning Calvados.- Otroligt
roligt och ännu en bekräftelse för oss på att det inte behöver finnas
någon motsättning mellan affärsnytta och riktigt hög- kvalitativ
grafisk design. Vi är naturligtvis väldigt stolta!, säger BVD’s VD
Mattias Börjesson.BVD kom också på en mycket hedrande andraplats i
utnämningen “European Design Agency of the Year”. Tävlingen Utdelningen
av European Design Awards avslutade European Design Week, ett årligt
konvent som äger rum i olika länder varje år.Läs mer om tävlingen på
www.ed-awards.com
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065