Förpackningen, en viktig varumärkesbärare – Hallå där, André Hindersson!
Vad är huvudfokus i din presentation på Pack Point Nordic, och hur relaterar det till aktuella trender och innovationer inom förpackningsindustrin?
Jag kommer att fokusera på att prata om hur vi kan kommunicera varumärket effektivare med hjälp av förpackningen.
Vilka specifika utmaningar och möjligheter identifierar du för framtiden inom förpackningsområdet, och hur planerar ni att tackla dessa?
Utifrån reducering av tryckyta på plastförpackningar kommer det att finnas utmaningar i att skapa starka varumärkeselement. Strategiska varumärkeselement behöver definieras för att skapa en tydlig igenkänning för konsumenten, där förpackningen blir ett viktigt verktyg.
På vilket sätt bidrar er organisation till att främja hållbarhet och minska miljöpåverkan genom era förpackningslösningar?
Genom att vi utmanar våra kunder att välja mer hållbara material i förpackningarna och reducera tryckytor på alla förpackningslösningar.
Vilka förväntningar och mål har du för din medverkan på konferensen, och hur hoppas du att evenemanget kommer att påverka branschen?
Att jag lär mig en massa nya saker som underlättar mitt jobb, förhoppningsvis kommer branschen också att tycka att förpackningen är en lika viktig varumärkesbärare som jag!
Tack André Hindersson!
Du hittar all info om konferensen och anmälan på den här länken.
Artikeln är en del av vårt tema om Pack Point Nordic.