23948sdkhjf

Fanta förnyar sig – doftande gnuggetikett ska locka till wow

Gnugga på etiketten och lockas av doften på innehållet. Så lanserar Coca-Cola Japan Fantas nya etikettdesign i Japan.
Dryckjätten letade efter en wow-faktor och anlitade etikettkoncernen Multi-Color Corporation, MCC i Kuala Lumpur, Malaysia, för att utveckla en ny kommersiell och funktionell etikett.

I nära samarbete med Coca-Colas varumärkesteam tog MCC fram en lösning med apelsin- och druvdofter. Doften aktiveras när konsumenten gnuggar på fruktbilden på etiket...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08