23948sdkhjf

Emv-explosionen: Så mycket har egna varumärken ökat

De senaste 17 åren har handelns egna varumärken tredubblat sin försäljningsandel.
Under 2021 utgjorde andelen egna varumärken i dagligvaruhandeln 27,3 procent av den totala livsmedelsförsörjningen, visar en ny sammanställning från SCB.

Sedan 2004 har SCB fört statistik över andelen emv bland de stora dagligvarukedjorna och då, när mätningarna började, låg andelen på 8,5 procent av den totala försäljningen av livsmedel och alkoh...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111