Tag plats! Showtime!
Programmet består av 16 talare som intervjuas på scen av Per-Stefan Gersbro och sedan kommer samman i paneldiskussioner med auditoriet som utfrågare. Sammanlagt fyra temablock om olika brännande aktuella ämnen för förpackningsanvändning avhandlas under dagen. I anslutning till konferensarenan finns också flera branschföretag och organisationer redo att bistå deltagare med deras frågor samt råd och tips.
– Ja som vi har längtat att återigen få komma tillbaka till vår vackra huvudstad för att genomföra ännu ett Pack Point Nordic. När vi startade här 2016 hade vi en förhoppning att detta skulle bli en nationell arena för förpackningsutveckling och denna förhoppning har verkligen infriats, när vi nu efter en långvarig pandemi kommer tillbaka med en väldigt god uppslutning från alla led, samtidigt som vi omges av mörka moln med krigsmuller i horisonten, säger Per-Stefan Gersbro, projektledare för konferensen
Pack Point Nordic arrangeras av Packmarknaden i samarbete med branschorganisationen Livsmedel i Fokus. På plats finns även ett tiotal partnerföretag som visar sina produkter och tjänster.
Årets partnerföretag är FTI, Förpackningsinsamlingen, Stora Enso, Schur, Empack, Pacnova, RISE, Arta Plast, Returpack, Scanfill, Siegwerk, hl reprostugan, hl Repro och Shimadzu.
Mediepartner som stöder konferensen är Dagens Handel, Kött & Chark, Fri Köpenskap, Livsmedel i Fokus och Food Supply.