23948sdkhjf

Fransk plastspecialist först med ”PulPac Modula”

Första licenstagaren med en ”PulPac Modula”, en maskin för tillverkning av fiberförpackningar med PulPacs unika torrformningsteknik, blir franska Hébert Group (Herplast), specialist på tillverkning av tunnväggiga plastförpackningar och IML.

Hébert Group blir licenstagare och sätter upp produktion med PulPacs banbrytande Dry Molded Fiber-teknologi. Produktionsplattformen "PulPac Modula", utvecklad av PulPac och dess partners, kommer att installeras i sommar i deras anläggning i Orgelet, i östra Frankrike.

Hébert Group (Herplast.com) har en lång tradition av innovationer och som framtidsvisionär, med hållbarhet i centrum. Företaget är med sin expertis inom tunnväggiga förpackningar och in-mould-etikettering partner till några av de största varumärkena inom den globala livsmedelsindustrin.

Julien Hébert, Technical & Sales Director, Hébert Group säger;

– Vi tror att förpackningsindustrin går in i en ny era som drivs av snabbt utvecklande regelsystem och kundernas förväntningar. På Hebert Group är vi stolta över att vara i framkant av det marknadsskiftet och vårt samarbete med PulPac kommer att tillåta oss att utveckla och tillverka verkligt konkurrenskraftiga fiberbaserade lösningar. PulPacs banbrytande teknologi handlar inte bara om att stärka vårt erbjudande och våra kunders varumärken, utan också om att leda vägen i vår bransch.

Dry Moulded Fiber, uppfunnen och ägd av PulPac, är en fiberformningsteknik som kan ersätta engångsplast med hållbara fiberbaserade alternativ till låg kostnad. För att påskynda skiftet har PulPac tillsammans med partners utvecklat den standardiserade maskinplattformen PulPac Modula.

Företaget har ett uppdrag att ersätta engångsplaster i stor skala, och detta är den första i en ström av torrformade maskiner som rullas ut till licenstagare, vilket sätter en ny standard för hållbara fiberbaserade förpackningar.

Sanna Fager, Chief Commercial Officer, PulPac säger

– Vi är verkligen imponerade av Hébert Groups innovativa tankesätt och förmåga att anpassa sig till ny teknologi, vilket har skapat mycket solida partnerskap med några av de största namnen i den globala livsmedelsindustrin. Vi ser fram emot ett långsiktigt partnerskap där vi kan dela med oss ​​av kunskap och expertis för att utnyttja den fulla potentialen hos torrformning inom Hébert Groups verksamhet och kundnätverk.

Läs ett längre reportage om PulPac i kommande utgåva av Packmarknaden. Ute den 3 mars.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094