23948sdkhjf

Duni investerar i återanvändning

Duni Group investerar i tyska Relevo GmbH, ett företag med fokus på återanvändbara system för take-away.

Duni Group förvärvar 20 % av aktierna i Relevo GmbH och blir därmed minoritetsägare. Genom ett aktivt partnerskap och samarbete strävar koncernen efter att stödja Relevo i deras fortsatta tillväxt.

Relevo GmbH är en leverantör av återanvändbara system för take-away-mat och -drycker och grundades 2020 av tre entreprenörer i München, Tyskland. Relevo har skapat en digital plattform med återanvändbara take-away-produkter och arbetar mot att bekämpa problemen med plastavfall genom att erbjuda smarta och hållbara lösningar som är lättillgängliga för företag inom HoReCa-branschen. Relevo har vuxit snabbt sedan starten och har nu 35 anställda.

Samarbetet kompletterar affärsområdet BioPak och utökar det redan breda sortimentet av hållbara lösningar för take-away-förpackningar. Olika tillfällen kräver antingen engångs- eller flergångsalternativ eller en kombination av båda, varför ett varierat sortiment är viktigt för att möta framtida kundbehov.

– Vi ser fram emot vårt samarbete med Relevo. Det blir en spännande resa och en stor möjlighet för oss på Duni Group att komplettera vårt sortiment och hjälpa kunderna att hitta de mest hållbara lösningarna. Vi vet att den lokala infrastrukturen för avfallshantering varierar kraftigt och därför är både engångs- och flergångsalternativ viktiga för att säkerställa cirkuläritet i framtiden, säger Robert Dackeskog, VD och koncernchef, Duni Group.

Gregor Kolb, Co-Founder & Managing Director, Relevo, kommenterar:

– Vi är stolta och glada över vårt samarbete med Duni Group eftersom det innebär ett erkännande av Relevos innovativa lösning för flergångsbruk, samtidigt som det visar på vår ambition att forma marknaden för flergångsbruk under överskådlig framtid. Duni Group är en ledande leverantör inom livsmedelsbranschen och har en omfattande marknadstäckning som gör att vi snabbt kan skala upp vår gemensamma vision om mindre avfall och en mer miljöanpassad take-away-upplevelse.

Duni Group har som mål att erbjuda de mest hållbara lösningarna vid varje konsumtionstillfälle. Man tror på en kombination av engångs- och flergångslösningar men också på andra framtida, innovativa lösningar som främjar övergången till ett mer cirkulärt samhälle. Partnerskapet med RelevoGmbH stärker koncernens befintliga sortiment inom take-away-förpackningar som i Europa främst levereras av varumärket BioPak.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.092