23948sdkhjf

Intervju med Elna Hallgard – "Vi vill ligga i framkant"

Med fyra affärsområden och sin breda portfölj av varumärken och konceptlösningar är Orkla en av Nordens ledande aktörer inom dagligvaruhandeln och storhushåll. Läs den långa intervjun med Elna Hallgard, utvecklingschef för förpackningar på Orkla Foods Sverige. Här berättar hon om företagets förpackningsmål, utvecklingsarbete och om hur plast passar in i den ekvationen.
Knappt 40 personer arbetar på Orkla Foods innovationsavdelning. Av dessa arbetar Elna Hallgard och hennes sex medarbetare med förpackningsutveckling.

– Vid utvecklingen av en ny förpackning har vi ett helt batteri av parametrar att förhålla oss till. Förpackningen ska skydda produkten, fungera i produktionen, vara hållbar och ge ett mervärde för k...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094