23948sdkhjf

Amazon lanserar Amazon.se

Världens största näthandelsföretag Amazon meddelar att de idag påbörjar lanseringen av en nationell svensk sajt - Amazon.se.

Sajten har ännu inte gått live, utan lanserigsstarten är själva startskottet för svenska företag som vill sälja genom Amazon att anmäla sitt intresse.

Fördelen med en svenskspråkig nationell Amazonsajt är enligt företagets pressmeddelande att svenska konsumenter erbjuds en ny köpupplevelse och mindre, lokala företag i Sverige får möjlighet att sälja via en ny försäljningskanal och på det viset nå nya kunder – i Sverige och övriga världen.
 
– Amazon har varit tillgängligt för svenska konsumenter och företag genom våra olika europeiska hemsidor under flera år, men nästa steg är att introducera ett komplett detaljhandelserbjudande i Sverige och det är det vi planerar att göra nu, säger Alex Ootes, Vice President EU Expansion på Amazon. 
– Vi är optimistiska inför att vi, genom att fokusera på de saker vi tror att kunderna kommer att lägga störst vikt vid – låga priser, stort utbud och snabba leveranser – på sikt kommer att kunna vinna de svenska kundernas förtroende.

Svenska e-handelsföretag får genom Amazon.se en ny tuff konkurrent men kan också välja at sälja genom Amazon.se. Uppskattningsvis 60 procent av all fysisk försäljning på Amazon globalt sker via försäljningspartners.

Idag finns 1,7 miljoner små och medelstora företag världen över som säljer sina varor genom Amazons butiker, och under förra året passerade fler än 200 000 entreprenörer 100 000 USD i försäljning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062