23948sdkhjf

Åtta WorldStar till Smurfit Kappa

Smurfit Kappa tar hem inte mindre än åtta priser i 2020 års WorldStar för innovativa och hållbara förpackningslösningar till sina kunder.

Saverio Mayer, vd för Smurfit Kappa Europa, kommenterar prisregnet:

– Vi är glada och stolta över att ha tilldelats dessa prestigefyllda utmärkelser. De visar på våra medarbetares talang och kreativitet. De välkomnar de mest komplexa utmaningar och nöjer sig inte förrän de har hittat den mest hållbara lösningen.

De åtta vinnande produkterna från Smurfit Kappa kommer från Österrike, Tjeckien, Nederländerna och Storbritannien. Prisutdelningen för WorldStar kommer att äga rum i Tyskland i maj.

Det första priset fick man för "Rollor Packaging", en banbrytande och helt hållbar produkt som förhindrar att kläder blir skrynkliga under leveransen och som Smurfit Kappa har utvecklat tillsammans med sin samarbetspartner Rollor. Förpackningen, som är tillverkad av ett enda wellpappark, har mötts av stort intresse i modebranschen och är även UPS-godkänd.

En annan vinnande produkt för e-handel är den innovativa "eCommerce Pedal Pack". Förpackningen, som är gjord för cykelpedaler, är tillräckligt liten för att få plats direkt i brevlådan och erbjuder mer plats för branding.

Smurfit Kappa utmärkte sig också i kategorin dryck med sin förhållandevis enkla "Litovel multiförpackning för öl", vilken ger betydande logistikbesparingar, men även en "smart förpackning för Chivas Scotch whisky" som minskar koldioxidavtrycket och kan ompaketeras med bibehållen ytterlåda.

Produkten "Smart Edge-Protector", tillverkad för den österrikiske spritproducenten Stroh, fick även den pris vid WorldStar. Produkten ger ett starkt skydd för lådan och minskar såväl hanteringstiden som företagets koldioxidavtryck.

Två Smurfit Kappa-produkter toppade Transit-kategorin. "Touch Box" minskade avsevärt det ursprungliga antalet förpackningar till ett set där delarna används antingen separat eller tillsammans beroende på vilka produkter som ska packas. Den nya strömlinjeformade förpackningen kortade leveranstiderna från 36 till 24 timmar. Produkten "Skewed Insert" för bildörrstätningar innehåller två identiska brickor som har ökat kapaciteten i lådan med 25 %.

Displayen "Easy-Rep", som ursprungligen användes för att marknadsföra Cadbury’s Miniägg, knep förstaplatsen i POS-kategorin. Displayen, som kan monteras på några sekunder, fångar uppmärksamhet i butik samtidigt som den minskar både kostnader och materialåtgång.

Smurfit Kappa är Europas största och en världsledande producent av pappersbaserade förpackningar, med 46 000 anställda på 350 produktionsenheter i 35 länder och en omsättning 2018 på 8,9 miljarder euro. Smurfit

Smurfit Kappa Sverige och Norge är en del av Smurfit Kappas förpackningsdivision och hade 2018 en omsättning på 2,5 miljarder SEK. Företaget har ca 900 anställda med verksamhet på 10 orter i Sverige och Norge.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125