23948sdkhjf

Alla vinnare på Rock am Ring

Energidrycken Rockstar Energy har valt burkteknik från Ardagh för sina promotionprodukter på Rock am Ring, en årlig musikfestival vid racingbanan Nürburgring i Tyskland. Rockstar Energy är sponsor till festivalen och kör en promotionkampanj under festivalen med devisen "every beverage can wins". För att burkarna verkligen ska stå ut i mängden har Rockstar Energy valt att kombinera Ardaghs teknik Coloured Shell, Coloured Tab and Coded Tab.

Burkarna tillverkas i tre olika versioner alla med djärv och dramatisk dekor inkorporerande festivalens ikoniska symboler. En av dem står ut ytterligare genom en matt ytfinish som distinkt särskiljer burken från övriga glansiga burkar. Burkarnas topp är helt svartlackerade vilket kontrasterar mot kapsylen i en guldgul färg.

Under varje kapsyl döljer sig en unik alfanumerisk kod som endast kan ses efter att burken har öppnats. Koden kvalificerar köparen att delta i tävlingen om priser i kampanjen. Alla burkar vinner ett pris som dock varierar från eftertraktade festivalbiljetter till festivalgimmickar och erbjudande som få två för en. Tanken med kampanjen är att alla som köper ska se sig som vinnare oavsett pris och stimulera till ökad försäljning och deltagande i kampanjen för att erhålla de riktigt värdefulla priserna.

– We are very pleased that Rockstar Energy is employing our custom packaging options to fantastic effect in their Rock am Ring promotion. Our visually attractive and interactive beverage end technologies will maximise customer engagement with the Rockstar Energy brand as they give away brilliant prizes, helping to drive strong cold beverage sales in the fast-approaching summer festival season, säger Dirk Schwung, Sales Director of Ardagh Group’s European Metal Beverage division.

Rockstar Energy Brand Manager Nicole Matthias säger;

– We’re excited to be using Ardagh’s special technology to drive sales of our Rock am Ring promotional cans. The design aesthetics reinforce Rockstar’s powerful contemporary branding and give us an irresistible product at point of sale, while the ‘open-to-reveal’ prize-Coded Tabs bring a whole extra element of surprise and reward to the Rockstar Energy experience.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078