Det självklara valet
Färgtillverkaren Farrow & Ball lanserar nio nya färger. Valet föll som vanligt på metallplåtburken som varit en del av företagets ikoniska varumärke sedan begynnelsen.
Leverantör av metallplåtburkar till Farrow & Ball har de senaste 20 åren varit Ardagh Group och dess fabrik i Norwich i östra England. Där produceras bukar i storlek från 750 ml till 5 liter till Farrow & Ball´s färger och övriga ytbehandlingsprodukter,
– Det finns många praktiska skäl och även marknadsföringsmässiga till varför vi ännu en gång väljer metallburkar för våra färger, säger Josephine Rance, Chief Marketing Officer, Farrow & Ball.
– Metall ger den perfekta ytan för att visa upp vårt ikoniska varumärke och är dessutom ett tecken på vår produkts kvalitet och premiumpositionering.
– Vårt engagemang för säkerheten är också absolut och eftersom metall är ett ogenomträngligt material sker ingen påverkan mellan förpackningsmaterialet och vår produkt. Metallens egenskap som oändligt återvinningsbart gör det också till det enda och självklara valet för vårt varumärke.
Paul Stokes, Commercial Director, Paints and Coatings, på Ardagh, gläds naturligtvis åt Farrow & Ball's engagemang för metallförpackningar:
– Det är väldigt glädjande att höra ett så framgångsrikt och ikoniskt varumärke beskriva fördelarna med metallförpackningar så tydligt och övertygande. Vi är glada att vara en del av den senaste lanseringen.