Smurfit Kappas ShelfSmart ökade
Smurfit Kappas tjänst ShelfSmart ökade med 10 % förra året.
— Sedan vi lanserade ShelfSmart 2015 har vi samlat på oss en enorm databas med konsumentinsikter som vi har använt oss av för att skapa kreativa, hyllklara förpackningslösningar med hög synlighet för några av världens största varumärken, säger Arco Berkenbosch, vice VD för Innovation och Utveckling på Smurfit Kappa.
ShelfSmart-tjänsten kombinerar insikter från över 50 000 konsumenter i 28 produktkategorier i 13 länder med branschledande verktyg och kunskap. Ett av verktygen är ShelfViewer, en samling av mer än 100 000 bilder av hyllvaror, som ger varumärkesägare en inblick i hur det ser ut i butikerna i dag.
Smurfit Kappa använder sig av insikterna och verktygen i en samarbetsprocess med kunden för att skapa förpackningar som kan sticka ut på hyllan och överträffa konkurrenterna.
– Genom att testa produkten hos hundratals verkliga konsumenter innan designen når ut till butiken elimineras risken för att resultatet inte blir det tänkta, och varumärken kan dra nytta av fördelarna som det innebär att ha optimerade, hyllklara förpackningar. Hela processen, från insikt till slutförandet av konsumentundersökningen tar bara några veckor, säger Arco Berkenbosch.