Potatis i ny hållbar design
Svegros förpackade potatissortiment får sig ett ansiktslyft med ny förpackningsdesign och tydligare ”Från Sverige”-märkning. Produkterna är färgkodade för att underlätta valet av potatissort till exempelvis kok- eller gratängpotatis. Den ekologiska potatisen kommer nu i en helt miljövänlig förpackning.
Svegros varumärkesresa fortsätter med att utveckla sortiment och förpackningar. Nu har turen kommit till potatisförpackningarna, som kommer ha ett uppdaterat utseende i butikshyllan fr o m februari. Potatissortimentet är uppdelat på de vanligaste användningsområdena av potatis såsom kok-, mos-, gratäng- och ugnspotatis i förpackningar för 900 gram och 2 kilo.
Samtidigt uppdaterar Svegro sitt ekologiska sortiment där storsäljarna kok- och mospotatis får ny förpackningsdesign i en miljövänlig papperspåse för 2 kilo och 900 gram. Förpackningarna får även en tydligare ”Från Sverige”-märkning eftersom all potatis är från svenska gårdar.
– Vi har en vision och strävan efter att ha hållbara förpackningslösningar i hela vårt sortiment. Det tar tid att ställa om, men de nya potatisförpackningarna är ett led i det arbetet. Sen är det såklart väldigt roligt att se vår varumärkesresa förverkligas för att få en starkare position på marknaden, säger Helena Olin, marknadschef och ansvarig för produktinnovation på Svegro.