Leksands Knäckebröd effektiviserad med EGP
Marvacos VD Kai Lankinen och Leif Backman, affärsutveckling, besökte Empack och kunde stolt visa att man nu genomfört sitt första projekt i Sverige med företagets unika EGP-teknik. Som Packmarknaden kunde berätta i förra numret har Marvaco tillsammans med sin amerikanska samarbetspartner CSW Graphics Inc utvecklat en ny teknik för flexoproduktion, EGP, Expanded Gamut Printing Process.
– Med EGP kan man drastiskt öka sin produktivitet i tryckeriet. Istället för spotfärger använder man samma sju färger hela tiden i tryckpressen. Det innebär att man inte behöver byta färger eller tvätta ur valsar och färgverk mellan olika jobb, säger Kai Lankinen.
Marvaco gjorde det första EGP-projektet i Sverige med Leksands Knäckebröd.
– Med sju färger når man med vår unika EGP-teknik en färgrymd som tillgodoser behovet hos de allra flesta varumärkesägare, säger Leif Backlund.
Vi ber om ursäkt för tidigare felaktig uppgift publicerad i Packmarknaden nr 6.