23948sdkhjf

Uppgraderad Ensocoat på Interpack

Vilken kartong har marknadens bästa visuella egenskaper? Frågar du stora Enso så är svaret enkelt. Ensocoat by Stora Enso som lanseras på Interpack 2017. Nya Ensocoat har fått en förbättrad vithet och nyans för att uppfylla de höga kraven som ställs av lyxvarumärken och i den grafiska industrin.
Lyxförpackningar har ofta sofistikerade ytbehandlingar, till exempel prägling, folieprägling och metallisering som kräver utomordentlig släthet, vithet och vikbarhet. Stora Enso har vidareutvecklat Ensocoat utifrån kundernas önskemål och optimerat dess vithet och ljushet för att skapa en estetiskt tilltalande upplevelse.

Ensocoat tillhör kategorin homogen helblekt sulfatkartong (SBS, solid bleached sulphate), den högsta kvalitetskategorin i kartongvärlden. Den förnybara kartongen tillverkas av nyfiber i en bioenergibaserad tillverkningsprocess, vilket gör den till ett hållbart val. Enscoat används i lyxförpackningar för konsumentvaror som kosmetika, parfym, champagne, sprit och choklad samt avancerade grafiska applikationer som kontorsmateriel, omslag, kort och kalendrar.

På Interpack som börjar idag den 4 maj presenteras nya Ensocoat med hjälp av pappersdesign, filmer och produktprover som demonstrerar tryckresultaten med olika tekniker. Samtidigt pågår lanseringskampanjen Commit to Luxury på webbplatsen www.storaenso.com/ensocoat och på Instagram under #committoluxury.

Där kan man se hur modedesigner Bea Szenfeld väcker Ensocoat till liv och Jule Waibel sätter kartongens vikegenskaper på prov. För arkitekten Charles Young är det precision som är den viktigaste egenskapen, medan fotografen Paperboyo visar oss ett helt nytt perspektiv på världen med hjälp av Ensocoat.



Stora Enso på Interpack 2017: monter 9B20.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094