23948sdkhjf

Interpack mot nya rekord!

Intresset för Interpack är rekordstort. Mässan är överbokad med 20 procent. Detta trots att Mässan i Düsseldorf ansträngt sig till det yttersta för att bereda mer plats.
Ingen förpackningsmässan kan jämföra sig med Interpack. 2 700 utställare på 264 000 kvadratmeter (motsvarande 37 fotbollsplaner) i 19 hallar väntar besökare som tar sig till Messe Düsseldorf den 4-10 maj. Utställare från omkring 60 olika länder tar emot besökare från alla världens hörn. På ingen annan förpackningsmässa finns så många ledande leverantörer inom alla segment. Förra gången det begav sig, 2014, slog Interpack besökarrekord, över 175 000 besökare. Den siffran räknar man med kommer att överträffas i år.

Det stora intresset för Interpack märks inte minst på hotellpriser i Düsseldorf. De skjuter rakt genom taket, trots Mässans vädjan om återhållsamhet, och blir ändå fullbokade. De som inte bestämmer sig i tid har inget annat val än bo på pendelavstånd i närliggande städer som exempelvis Köln.

Inför mässan reser ett team runt för att marknadsföra mässan mot besökare. I Sverige är det Tysk-Svenska Handelskammaren som representerar Interpack.

– I år är det 19 svenska företag som ställer ut. De flesta av dem har ställt ut på Interpack många gånger och ger inte upp sin plats i första taget. Förutom dessa är det klart många andra svenska representanter på plats för utländska företag som har dotterbolag eller agenter i Sverige, säger Michèle Faber, Interpacks representant i Sverige på Tysk-Svenska Handelskammaren.

Läs mer om Interpack i kommande utgåvor av Packmarknaden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063