Interpack mot nya rekord!
Intresset för Interpack är rekordstort. Mässan är överbokad med 20 procent. Detta trots att Mässan i Düsseldorf ansträngt sig till det yttersta för att bereda mer plats.
Det stora intresset för Interpack märks inte minst på hotellpriser i Düsseldorf. De skjuter rakt genom taket, trots Mässans vädjan om återhållsamhet, och blir ändå fullbokade. De som inte bestämmer sig i tid har inget annat val än bo på pendelavstånd i närliggande städer som exempelvis Köln.
Inför mässan reser ett team runt för att marknadsföra mässan mot besökare. I Sverige är det Tysk-Svenska Handelskammaren som representerar Interpack.
– I år är det 19 svenska företag som ställer ut. De flesta av dem har ställt ut på Interpack många gånger och ger inte upp sin plats i första taget. Förutom dessa är det klart många andra svenska representanter på plats för utländska företag som har dotterbolag eller agenter i Sverige, säger Michèle Faber, Interpacks representant i Sverige på Tysk-Svenska Handelskammaren.
Läs mer om Interpack i kommande utgåvor av Packmarknaden.