23948sdkhjf

Årets Guldäggvinnare på Empack Syd

Konkurrensen om konsumenterna blir allt tuffare. Och för att särskilja sig blir det allt viktigare att bygga sitt varumärke med hjälp av design. Det menar Garbergs Project VD:n Åsa Berg, som med sitt team vann guldägget inom förpackningsdesign 2016. Åsa föreläser på Empack Syd den 30 mars på Malmömässan.
En väldesignad förpackning handlar mer om att kommunicera en känsla än att sälja produkten. En förpackning representerar varumärket och med hjälp av design särskiljer den sig från konkurrerande produkter. Det har Garbergs Project lyckats med och vann 2016 det åtråvärda priset Guldägget i kategorin förpackningsdesign. Åsa Berg, VD på företaget har bjudits in som talare till Empack Syd den 30 mars.

– Vi vill under dessa två dagar lyfta fram innovativ och kreativ kommunikation inom förpackningsdesign – vilket kan hjälpa företag att bli både mer konkurrenskraftigare och föra kommunikation framåt, säger Emelie Törn, projektledare för Empack Syd på Easyfairs.

Empack Syd, 29-30 marsär en del av Industrimässorna Syd - fem mässor under ett tak: Automation, Process, Underhållsteknik, Empack och Logistics & Distribution. För den som inte har möjlighet att besöka mässan men ändå vill lyssna på Åsa Berg har chansen i Stockholm den 27 april då hon talar på konferensen Livsmedelsförpackningar i Fokus på Courtyard by Marriott.

www.industrimassorna.com

www.livsmedelsforpackningar.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063