23948sdkhjf

Rekordstort intresse för märkning och datafångst

Lexit Groups minimässa i Posthallen i Oslo blev i år mer välbesökt är någonsin. Årets utställning av etikettlösningar, produkter och IT-system för märkning och datafångst av Lexit Group lockade hela 130 besökare.
– Det är det i särklass största deltagandet sedan vi för tre år sedan började organisera detta event, säger mässansvarig Svein Lauritzen på Lexit Group.

En fördubbling av antalet besökare sedan förra mässan 2017 talar för sig själv, menar han.

­– Flera viktiga kunder, partners, potentiella kunder partners besökte mässan. Årets koncept är det bästa med en mängd nyheter för dagligvaruhandeln, etikett- och mjukvarulösningar. Därför är det redan nu klart att vi även 2018 kommer att arrangera mässan, säger Lauritzen.

Mässan skapar tätare relationer till kunder och samarbetspartner.

– Här möts kollegor, konkurrenter och kollegor som är specialister inom sitt produktsortiment. Våra mjuk- och hårdvarulösningar utvecklas hela tiden och vi har bra service- och underhållssystem, som tillvaratar behovet hos våra kunder och partners. Vi presenterade många egenutvecklade lösningar som definitivt kommer att förbättra det dagliga arbetet hos våra användare, säger Lauritsen, som bl a framhåller detaljhandelstrenden Mobile POS och Lexi Groups senaste mjukvarulösning LexTalk.

– På hårdvara visade vi våra senaste PDA-lösningar från våra största tillverkare, samt flera varianter av robusta mobila displayer till konkurrenskraftiga priser.

Affärsområdet Etiketter på Lexit Group var väl representerade på minimässan och fick bra respons från deltagarna för sin digitala hanteringslösning för etiketter, LexitOne och demonstrationen av det nya banderollsystemet BandAll. Key Account Manager Annett Malmo kunde berätta att det händer mycket spännande inom etikettproduktionen framöver. Utbyggnaden av Lexit Groups etikettfabrik i Göteborg på 2 500 kvm slutförs i april och kommer att resultera i en fördubbling av den nuvarande produktionskapaciteten.

– Expansionen var nödvändigt för att täcka kundernas etikettbehov generellt i Skandinavien, och i Norge i synnerhet, påpekar hon.

– Vi har också investerat i en ny tryckpress som tas i drift i maj. Många av våra kunder väljer flera varianter av etiketter och mindre volymer, vilket resulterar i kortare ledtider. Vi levererar bl a våra etikettlösningar till livsmedelsindustrin som har digitaliserat sin etikettproduktion. Lexit Group är det första tryckeriet i Skandinavien som har digitaliserat FlexStop i nära samarbete med svenska leverantörer. Tryckpressen kommer med dubbla klichéer och stansar och kan köra flera uppdrag samtidigt. Det minskar ställtiden, effektiviserar produktionen och minskar stilleståndstiden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078