23948sdkhjf

Hallå där! Åsa Berg, VD, Garbergs Project

Du är en av talarna på konferensen ”Livsmedelsförpackningar i fokus” på Hotell Courtyard by Marriot i Stockholm den 27 april. Vad ska du tala om?
Jag kommer att fokusera på en av de starkaste drivkrafterna just nu, hållbarhet. Och vilka möjligheter man har att bygga varumärken genom design ur ett hållbarhetsperspektiv.

Hur kommer det sig att detta ämne är aktuellt just nu?

Konkurrensen om konsumenterna blir tuffare och tuffare. Allt är tillgängligt, överallt. Konsumenterna ställer i sin tur allt högre krav på de varumärken de väljer och de värden varumärket står för. Att bygga sitt varumärke med hjälp av design för att tydliggöra sina värderingar blir allt viktigare för att särskilja sig.

Vad tycker du om dagens livsmedelsförpackningar?

Jättebra och jättedåliga! Jag förvånas över att det, trots fokus på förpackningar och miljö under många år, fortfarande är så mycket förpackningsmaterial och så mycket plast. Innovation och smarta lösningar är A och O för att nå framgång på en marknad som präglas av en allt större medvetenhet.

Hur kan en konferens bidra till bättre förpackningar?

Det är svårt att hitta miljömässigt bra material. Jag tror att branschen, bland annat genom konferenser som denna, kan driva på och bidra till förpackningslösningar i mer hållbar riktning. Konferensen kan ses som en plattform för att öka intresset och sprida kunskap.

Vad önskar du dig mest av allt av framtidens förpackningar?

Jag önskar mig mer nya, spännande material. Vem kommer att hitta på det där nya spännande, skyddande materialet som kan formas till vad som helst, är helt nedbrytbart och har ett rimligt pris?

Säkra din plats på konferensen. Anmäl dig idag. Antal platser är begränsat. www.livsmedelsforpackningar.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094