23948sdkhjf

Eckes-Granini först med ny aseptisk förpackning

Elopak har lanserat en ny förpackning för aseptiska produkter, Pure-Pak Sense, med unik design och funktionella egenskaper. Eckes-Granini Finland blir den första juicetillverkaren i Europa att använda den nya aseptiska kartongförpackningen för sin populära juice Marli Natur.
Pure-Pak Sense av aseptisk dryckeskartong har unika egenskaper genom en kombination av form och funktioner. I kartongen finns bigningar som gör kartongen lätta att vika ihop och pressa ut det sista innehållet i förpackningen, vilket möjliggör för konsumenten att bidra till minskat matsvinn och samtidigt minskar den plats förpackningen tar i kärlet för kartongåtervinning.

Toppen på takåsförpackningen har en asymmetrisk form och kan ha skruvkorkar av olika storlek. Kanten längst upp på förpackningen är svagt välvd och förstärker förpackningens runda och mjuka former. Kanten kan också tryckas med text för olika reklambudskap eller produktinformation till konsumenten. Vidare har kartongen en taktilt präglad yta på sidorna i övre delen där man normalt greppar kartongen för att ge konsumenten en premiumkänsla när man häller ur förpackningen.

Pure Pak Sense Aseptic är den senaste innovationen från Elopaks utvecklingsavdelning för att förnya och förhöja konsumentens upplevelse av pappersbaserade förpackningar. Utvecklingen har skett parallellt med utvecklingen av Elopaks maskinsystem för aseptisk fyllning, Pure-Pak Aseptic System, PPA. Eckes-Granini installerade i somras den nya aseptiska fyllningslinjen från Elopak E-PS120A i sin produktionsanläggning i Åbo.

– Vi är mycket tillfreds med det utökade förpackningssortimentet på Eckes-Granini i Finland med ny fyllningsteknik och ett nytt innovativt förpackningsformat från Elopak, förklarar Juha Oksanen, Marknadsområdeschef i Elopak för Finland och Baltikum. Vi är övertygade om att den enastående utformningen av Pure-Pak Sense Aseptisk dryckeskartong kommer att ge oss fördelar vad beträffar exponering i butik. Den förbättrade funktionaliteten tillgodoser också konsumenternas behov av bekvämlighet och hållbarhet och ger Eckes-Granini ytterligare tillväxtimpuls för sina strategiska varumärken.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063