Positiva tongångar från USA
Den största förpackningsmässan på andra sidan Atlanten, Pack Expo, hölls i förra veckan mitt under brinnande presidentval. Mässan slog rekord och de ekonomiska tongångarna var positiva.
– Utställarna rapporterar att inte bara antal förfrågningar (leads) ökade, kvaliteten på de besökande fortsätter att öka, säger Jim Pittas, sr. vice president i PMMI. Det kommer en fullständig analys av mässan men rapporterna från såväl utställare som besökare pekar på att mässan blev överväldigande succé.
En trogen utställare och ett Fortune 500 företag, Sealed Air, Charlotte, North Carolina, bedömer årets PackExpo som en av sina bästa någonsin.
– Vår högsta ledningen har snackat upp mässan i flera månader och med massor av planering och egna kampanjer var detta en av de bästa vi någonsin har haft. Vi säkrade i genomsnitt 200 fysiska leads per dag och stod som värd för 350 förbokade schemalagda möten med kunder och partners, säger Jenn Grubenstetter, chef för Global Communications Sealed Air.
Det var en allmänt positiv affärsatmosfär på McCormick Place under de fyra dagarna och såväl utställare som deltagare från företag av alla storlekar hade en givande och i vissa fall oöverträffad mässa.
– Detta Pack Expo var vår bästa mässa hittills. Vi är alltid på tå när vi har möjlighet att träffa tillverkare som söker en high-end förpackningslösning. På den här mässan träffade vi chefer, marknadsförare och förpackningsdesigners på toppnivå för kända varumärken inom livsmedel, leksaker, hygien och andra industrier vi levererar till, säger Virginia Price, VD och grundare av Planet CanIt, Highland Park, Illinois.