23948sdkhjf

Stora Enso i global friskvårdssatsning

Sedan 1 september i år pågår Stora Enso Challenge inom skogsindustrikoncernen Stora Enso. Det är en uppladdning inför Skid-VM i finska Lahtis, där Stora Enso är huvudsponsor för att bidra till ett hållbart event med förnybara produkter.
Detta är första gången som Stora Enso gör en global friskvårdssatsning där alla medarbetare i alla länder erbjuds möjlighet att delta. Det är friskvårdskonceptet Intersport Challenge som står som arrangör och totalt är det drygt 4 300 medarbetare inom Stora Enso som valt att delta i tävlingen.

– Stora Enso är det företag som har den största just nu pågående friskvårdstävlingen hos oss på Intersport, säger Nicholas Roman, huvudansvarig och en av grundarna av Intersport Challenge.

Stora Enso Challenge är friskvårdsutmaning i lagform där all form av aktivitet räknas. Målet är att öka medarbetarnas vardagsmotion. Det är inte bara bättre hälsa som medarbetarna får genom Stora Enso Challenge. Dessutom samlas det in pengar till välgörenhet genom s.k. charity points. Ju mer aktiva lagen är desto mer pengar kommer välgörenhetsorganisationerna tillgodo.

Skicrossproffset Anna Holmlund arbetar på Stora Enso och är ambassadör för Stora Enso Challenge.

– Min uppgift är att på olika sätt motivera och inspirera medarbetarna till att öka sin vardagsmotion. Det är roligt att få möjlighet att vara med och bidra till att öka intresset för hälsa och friskvård inom Stora Enso, säger Anna Holmlund, som bland annat arrangerat träningar för medarbetarna.

Första pris i tävlingen är en resa för hela laget till Skid-VM i finska Lahtis i februari 2017. Just nu är det två lag från Kina i topp i friskvårdstävlingen, som avslutas den 30 december 2016.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062