Ny Marknadsdirektör i Atria
Johanna Roos blir ny marknadsdirektör för Atria Sverige med ansvar för flera välkända varumärken i den svenska dagligvaruhandeln. Ridderheims, Lithells, Lönneberga, Pastejköket och vegetariska TZAY är några av de varumärken som finns i företagets portfölj.
– Atria är ett spännande företag med en stark tillväxtstrategi och fokus på hållbar utveckling och innovation. Med det som utgångspunkt ser jag fram emot att stärka våra välkända varumärken och vår position i flera kategorier, säger Johanna Roos.
På Atria leder Johanna ett team på 12 personer och kommer att ingå i Atria Sveriges ledningsgrupp.
– Atria Sverige har en spännande resa framför sig. Johannas erfarenhet och kunskap inom varumärkesarbete kommer att stärka både marknadsavdelningen och ledningsgruppen. Hon har i sin tidigare anställning visat på ett nytänkande som vi välkomnar i vårt team, säger Martin Skoglösa, senior vice president Atria Sverige.
Atria Sverige bildades den 1 januari 2016 och är en ny affärsenhet inom Atria Scandinavia med ansvar för innovation, marknad och försäljning mot den svenska marknaden för dagligvaruhandeln och Foodservice.