23948sdkhjf

Ny utbildning för grafiska branschen

Largo lanserar en utbildning i kulörmätning, utvecklad speciellt för den grafiska industrin. Den passar lika bra för den som arbetar med förpackningsutveckling, är tryckare eller arbetar på en reklambyrå.
Under två dagar lär man sig att både visuellt och digitalt bedöma kulörer, får kunskaper i olika färgbeteckningssystem och hur en mätinstrument används. En grundläggande förståelse för kulörer hjälper dig både i ditt jobb och i kontakten med kunder och leverantörer, menar kursledare Maria Wetterberg, Largo AB.

– Om vi tittar på den grafiska branschen som en värdekedja, underlättar det ju otroligt mycket om alla i kedjan talar samma kulörspråk, d v s vet hur kulören ska kommuniceras mellan varandra och vilka faktorer som påverkar. Till exempel går utvecklingen med digitala mätvärden snabbt framåt och för att vara med här krävs ny kunskap i branschen. Med denna nya kurs hoppas vi kunna lära deltagarna grunderna i kulörkunskap och kulörmätning, vilket säkrar såväl effektivitet som produktkvalitet, säger Maria.



Länk till kursen

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063