23948sdkhjf

Pakistan först med Ecoleans nya portionsförpackning

Ecoleans nya 125 ml förpackningsstorlek får sin första applikation på den pakistanska marknaden. Det är merjeriföretaget Fauji Foods som lanserar te-mjölk i förpackningen.
Introduktionen av nya Ecolean Air Aseptic 125 ml-förpackning är en följd av ett omfattande avltal mellan Ecolean och Fauji Foods. Tidigare i år gick Fauji Foods över till Ecoleans förpackningar för de flesta av sina flytande mejeriprodukter, vilket gör att Ecolean nu är företagets ledande leverantör på förpackningssidan. Fauji Foods lanserar sitt populära varumärke Dostea i den unika 125 ml stora Ecolean-förpackningen och inom kort följs den av UHT-varumärket Nurpur.

– För våra varumärken ska vara nummer ett i konsumentens ögon måste förpackningarna vara lätta attanvända liksom lätt att känna igen på hyllan, säger Aamir Khawas, Head of Marketing & Sales på Fauji Foods Ltd. Det är precis vad vi får med Ecolean. Det nya, mindre 125 ml-paketet passar våra konsumenter perfekt, med precis rätt storlek för daglig konsumtion. För oss är Ecoleans stand-up-pouches framtiden för flytande mejeriprodukter.



– På språng trenden och mindre förpackningar för en portion fortsätter att visa stark tillväxt globalt, säger Anna Annerås, marknadschef på Ecolean.

– Med lanseringen av vår nya mindre förpackningsstorlek fortsätter Ecolean att följa den rådande bekvämlighetstrenden hos konsumenterna, säger Anna Annerås. Vi är mycket stolta över att kunna lansera 125 ml storleken tillsammans med det framgångsrika och innovativa företaget Fauji Foods, i en av världens mest dynamiska mejerimarknaderna.

Ecoleans nya 125 ml förpackning ingår i Ecoleans produktserie Ecolean Air Aseptic, förpackningar för aseptisk distribution av flytande livsmedel i rumstemperur, med eller utan ett sugrör. Som med alla Ecolean-förpackningar är det användarvänligheten vid öppning, hantering och när man häller upp som tillsammans med den unika möjligheten att avändas i mikrovågsugn attraherar Pakistans konsumenter och flytande livsmedelsproducenter över hela världen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062