Hallå där Chris Magnusson!
Som ska tala på Livsmedelsförpackningar i fokus den 12 maj på Courtyard by Marriot i Stockholm. Vad ska du prata om?
Vad är Swedbrand Innovations för företag?
– Det är vår svenska verksamhet som verkar som ett innovationsföretag inom Swedbrand Group, vars fokus är att uveckla säljande koncept med förpackningen i fokus. På skandinaviska marknaden så lanserar vi nu bla innovationer så som Touchinglight och Topflow, men fler kommer. I företaget som idag har sex anställda och nytt kontor på Sturegatan i Stockholm finns också personal som ansvarar för löpande förpackningsproduktion inom Swedbrand globalt. Särskilt för våra skandinaviska kunder. Swedbrand Group ägs av mig och en partner. Företaget startades för 10 år sedan i Shanghai där huvudkontet fortfarande ligger.
Vad är speciellt med förpackningar tycker du?
– Jag älskar utmaningen att hitta nya lösningar som kan driva merförsäljnig åt kunden. Vi jobbar med idé, design och konceptuteckling utan egen produktion och är därför helt fria när det gäller material som ska användas. En fördel jämfört med de flesta traditionella förpackningsföretag.
Vad hoppas du att få ut av med din medverkan?
– Jag hoppas kunna öka medvetenheten om vårt eget företag. Vi växer så det knakar och kommer att behöva rekrytera mer personal till vårt Stockholmskontor. För ett år sedan var det bara jag. Och så vill jag bygga mitt nätverk med nya kontakter. Både bland befintliga och nya kunder och företag vi kan bli partner till på den Skandinaviska marknaden eller investera i.
Vad har du för råd till den som funderar på att anmäla sig till konferensen?
Gå och låt dig inspireras! Se vad som händer runt omkring dig! Funderar du på export så har jag goda råd för att undvika misstag som annars kan stå dig dyrt!
Konferensen ”Livsmedelsförpackningar i fokus” arrangeras av Packmarknaden, Livsmedel i Fokus och Livsmedelsföreningen. För program och anmälan besök: www.livsmedelsforpackningar.se