Hallå där!
Peter Hauggaard, 53, Försäljnings och Marknadsansvarig på Kartongbolaget, som ska tala på konferensen ”Livsmedelsförpackningar i fokus” den 12 maj i Stockholm. Vad ska du prata om på konferensen?
Jag ska prata om vad den nya digitala förpackningstekniken kan göra för livsmedelsproducenter och leverantörer. Kartongbolaget är först i Skandinavien med HP:s nya digitala tryckpress för storskalig produktion av kartongförpackningar, HP Indigo 30 000. Sedan i januari producerar vi skarpa order och mycket går till livsmedelssektorn, bland annat konfektyrföretag. HP Indigo har lågmigrerande färger och lacker godkända för livsmedelskontakt.
Vad är Kartongbolaget?
Kartongbolaget är ett familjeföretag med anor sedan 1944. Idag drivs det av tredje generationen med Joakim Johansson som ägare. All tillverkning sker i Alleurum utanför Helsingborg, från ark till färdig förpackning. Kartongbolaget är en mycket modern konverterare känd för produktion av exklusiva förpackningar som kräver extra avancerad handpåläggning. I huset finns all utrustning inom för och efterbehandling, man kan verkligen kalla bolaget , ’one stop shopping’.
Hur ser marknaden ut just nu?
För oss går det fantastiskt bra. Efterfrågan på korta serier för prover, kampanjer och säsongsvaror har alltid funnits, men nu har vi en maskin som kan tillgodose behovet både snabbt och till rimlig kostnad. Detta tack vare en kompletterande digitaltryckpressen
Vem är Peter Hauggaard?
Jag är Försäljnings och Marknadsansvarig på Kartongbolaget och har varit med på resan här de tre senaste åren. Jag har tidigare varit VD inom bland annat Oriflame och Hälsokostcentralen och haft konsultuppdrag med affärsutvecklande inriktning i rad andra bolag.
För mer information om programmet och anmälan till konferensen: www.livsmedelsforpackningar.se