23948sdkhjf

Tropisk Redbull här för att stanna

Red Bulls limiterade sommarsmak från 2015 blev en jättesuccé. Summer Edition blev en av de mest sålda smakvarianterna, tog slut i butikerna och tvingade fram utökad produktion för att möta efterfrågan. Nu blir smaken permanent i Red Bulls utbud.
Försäljningen av energidrycker fortsätter att växa och allra snabbast växer smakvarianter. 2015 ökade försäljningen av smaker med 51 procent enligt Nielsen. Smakvarianterna står nu för mer än 30 procent av den totala försäljningen.

– Fortfarande avstår många från att dricka energidrycker bara för att originalsmaken inte riktigt passar dem. Det driver intresset för nya varianter, säger Ants Kippar, kategoriansvarig på Red Bull.

”Red Bull Tropical Edition” blir det nya namnet när den tidsbegränsade smakvarianten Summer Edition går in i det ordinarie utbudet. Samtidigt byter burken utseende med logotyp och text i silver istället för blått mot gul bakgrund.

Smaken är dock densamma: tropiska frukter, där ananas och passionsfrukt har fått framträdande roller. I de länder där smakvarianten har lanserats har den snabbt blivit Red Bulls mest populära smak efter originalet.

– Vi räknar med att Red Bull Tropical Edition blir en fortsatt favorit bland våra konsumenter, säger Ants Kippar.

Läs mer om metallförpackningars stigande popularitet på Packaging News.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047