Sju WorldStar för innovativ förpackningsdesign
Smurfit Kappa har återigen uppmärksammats för sin innovativa design-ledda strategi genom sju prestigefyllda WorldStar Awards, erkännanden som man delar med kunder som Mars, PepsiCo, O. Kavli och Unilever.
Smurfit Kappas lösningar för PepsiCo, som bestod av en ikonisk display för ett nytt koncept att dela för snacksprodukter från Walkers och en fotbolls-VM inspirerad display för Doritos, fick beröm för sina innovativa iögonfallande design, och för att inspierera kunderna att göra detta rätta snacksvalet.
En innovativ point-of-sale-lösning för Galaxy chokladkakor, fick beröm för att kunna hålla "Little Treats" stående upprätt och vänd framåt, under transport och i butik, medan Unilevers Pot Noodle wellpappkonstruktion belönades för sin fördelar avseende miljö, logistik och funktion i handeln.
Roberto Villaquiran, VD Smurfit Kappa Europe, säger:
– Det är en enastående prestation av våra sju vinnande designer att ta emot WorldStar Awards från World Packaging Organisation. Våra europeiska team är glada över att vinna erkännande på global nivå, och ett särskilt grattis måste ges till Storbritanniens team som vann fyra priser. WorldStar Awards är det mest framstående internationella förpackningspriset och visar de ständiga framsteg som görs inom förpackningsdesign och -teknik.
Vinnarna utsågs i Mumbai, Indien, i oktober, där representanter från 17 Förpackningsföreningar och medlemmar från World Packaging Organisation bedömde 293 förpackningslösningar från 35 länder. Utnämnelserna baseras på domarnas enighet om att en förpackning är överlägsen i sin kategori och marknad och bättre i sin klass i utförande eller innovation i jämförelse med andra.