Förpackad till perfektion
Mercedes-Benz parfymer har gjort succé med en miljon sålda flaskor på bara två år. Den senaste kollektionen har funnits på marknaden sedan april 2015 med fenomenala förpackningar i linje med Mercedes-Benz varumärkesprofi. Kartongerna är tillverkade av Stora Enso Ensocoat.
Eftersom Mercedes-Benz signum är "The Best or Nothing" var det självklart att både kartongen och kartongmaterialet måste uppfylla detta krav till 100 procent. Nu lyser Mercedes-Benz perfekta inpräglade stjärnlogotyp klart på den lyxiga kartongens ovansida.
Florence Barraud, Marketing Brand Manager på Mercedes-Benz Parfums, INCC Group, berättar om hur den kom till.
– Utmaningen med dessa fem kartonger var att reproducera färgerna från parfymflaskorna, som i sin tur är relaterade till doftkollektionen. För att få till stånd klarare färger beläggs kartongen med en silvermetalliserad polyesterhinna. Specialeffekterna som skapas av lackeringen återspeglar parfymens exklusiva och maskulina karaktär. Mästerparfymörerna själva presenteras på kartongens baksida, där var och en av dem beskriver karaktären på doften de själva har skapat.
Mercedes-Benz VIP Club är Mercedes-Benz Parfums fjärde stora lansering av INCC Group. Företaget med bas i Versailles i Frankrike har utvecklat och marknadsfört Mercedes-Benz parfymer på licens sedan 2011, och idag finns varumärket i 90 länder och hos 10 000 selektiva återförsäljare.