Iggesund utvecklar europeisk service
Iggesund Paperboard tar krafttag för att utveckla sin leveransservice ytterligare. Det långsiktiga samarbetet som varit med SCA ända sedan 1995 fördjupas nu ytterligare.
– Vi får tillgång till modernare fartyg, samtidigt som detta i kombination med våra förändringar för vår europeiska arkning lägger grunden för en bättre leveransservice , kommenterar Christina Törnquist (bilden), Logistics Director vid Iggesund Paperboard.
Iggesund kommer under nästa år lämna sin nuvarande terminal i Lübeck till förmån för Seehafen Kiel. Bättre utvecklingsmöjligheter tillsammans med bra långsiktiga ägare, som dessutom är villiga att investera i hög kvalitet har varit avgörande för valet av Kiel.
– Läget är optimalt för vår planerade serviceutveckling. Nära både våra kunder och vår servicestation, men även rent geografiskt strategisk placerad nära Kielkanalen. Det ger många nya möjligheter i framtiden, fortsätter Christina Törnquist.
Förändringarna lägger grunden till en förbättrad leveransservice i Europa, säger Christna Törnquist, logistikdirektör vid Iggesund Paperboard.
I det nya samarbetet kommer Iggesund att kunna skicka kartong med samma frekvens som tidigare, både till Kiel och andra hamnar. Omläggningen av sjötrafik och terminal är en del av den kraftfulla översyn av sin service som Iggesund är mitt inne i.
– Leveransservice är mitt område och jag är glad för de steg som vi tar nu. Men lika viktig är det servicepaket vi lanserar under namnet Care by Iggesund. Där handlar det om allt från snabba provleveranser till lokalt teknikstöd och kunskapsmaterial som ger kunden möjlighet att få ut mesta möjliga av kartongen, understryker Christina Törnquist.